کاربرد دستگاه ro

۱۱ بازديد ۰ نظر

دستگاه
ro مورد استفاده زیاد در هتل ها، مجتمع های توریستی و رستوران ها: امروزه بسیاری از کشورها به دلیل درآمد قابل توجه حاصل از جهانگردی سعی می کنند تا امکانات لازم جهت رشد و توسعه صنعت توریسم و جهانگردی را در کشور خود فراهم آورند. یکی از نیازهای حیاتی در ارائه خدمات به جهانگردان، تامین آب با کیفیت می باشد.شهرک های صنعتی، اردوگاه ها و پادگان ها: این مناطق به دلیل دوری از سیستم های آب شهری، نیاز جدی به دستگاه تصفیه آب صنعتی دارند.روستاها و مناطق دورافتاده: به دلیل گستردگی و فراوانی مناطق روستایی، تصفیه آب و آب رسانی به این مناطق مستلزم صرف هزینه های زیادی می باشد که با بکارگیری سیستم اسمز معکوس، این هزینه ها به میزان چشم گیری کاهش می یابد در صورت استفاده از دستگاهro. این دستگاه محبوب و پر طرفدار یک روش تصفیه آب از طریق پدیده اسمز معکوس می باشد.

دستگاه ro یک روش تصفیه آب از طریق پدیده اسمز معکوس می باشد.در واقع اساس این روش عبور دادن مولکول غیر یونی آب از غشایی با روزنه بسیار ریز است.سیستم تصفیه آب ro ،مولکول های خنثی را از خود عبور می دهد وآب عبوری که املاح زیادی دارد به آب خالص تبدیل می شود.در سیستم تصفیه آب  ro  جریان آب در شرایط مختلف به صورت زیر نامگذاری می شود:

  • جریان آب ورودی یا خوراک: feed
  • جریان آب تصفیه شده: Permeate

کاربرد دستگاه ro

کاربرد دستگاه ro در واحدهای فروش آب: با توجه به قرارگرفتن ایران در نواحی خشک و نیمه خشک، این مناطق با کمبود آب مواجه می باشند، علاوه بر آن آب موجود در این مناطق از کیفیت لازم به عنوان آبی سالم و بهداشتی برخوردار نمی باشند. بسیاری از واحدهای فروش آب با سرمایه گذاری در این زمینه توانسته اند در مدت کوتاهی به موفقیت های چشم گیری دست یابند.

بیمارستانها: وجود سیستم های مناسب برای تصفیه آب در بخش همودیالیز بیمارستان ها و کلینیک های تخصصی بیماری های کلیوی مسئله بسیار مهم و حیاتی می باشد. به علاوه اسمز معکوس تکنیکی است که در دیالیز طبی هم از آن استفاده می شود که مورد استفاده افرادی است که مشکل کلیوی دارند. یک دستگاه ro دیالیز به تقلید از عملکرد کلیه ها، کار می کند. خون از بدن عبور کرده، وارد دستگاه دیالیز شده و از فیلتر اسمزی عبور می کند .

استفاده از دستگاه ro هتل ها، مجتمع های توریستی و رستوران ها: امروزه بسیاری از کشورها به دلیل درآمد قابل توجه حاصل از جهانگردی سعی می کنند تا امکانات لازم جهت رشد و توسعه صنعت توریسم و جهانگردی را در کشور خود فراهم آورند. یکی از نیازهای حیاتی در ارائه خدمات به جهانگردان، تامین آب با کیفیت می باشد.

شهرک های صنعتی، اردوگاه ها و پادگان ها: این مناطق به دلیل دوری از سیستم های آب شهری، نیاز جدی به دستگاه تصفیه آب صنعتی دارند.

روستاها و مناطق دورافتاده: به دلیل گستردگی و فراوانی مناطق روستایی، تصفیه آب و آب رسانی به این مناطق مستلزم صرف هزینه های زیادی می باشد که با بکارگیری سیستم اسمز معکوس، این هزینه ها به میزان چشم گیری کاهش می یابد در صورت استفاده از دستگاه ro.

سازمان ها، ارگان ها و نهادهای دولتی: استفاده از دستگاه های تصفیه آب در محل های پر رفت و آمد می تواند باعث افزایش سطح رضایت مردم شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.