دستگاه آبساز چیست

۱۱ بازديد ۰ نظر
دستگاه آبساز

دستگاه آبساز چیست؟ شرکت فنی و مهندسی آبکو ارائه دهنده انواع دستگاه آب شیرین کن، دستگاه اسمز معکوس، دستگاه RO و تمامی انواع دستگاه تصفیه آب و فاضلاب در این مطلب به بررسی و معرفی یکی دیگر از محصولات خود می پردازد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فروش هر یک از این محصولات قابل ارائه در شرکت فنی و مهندسی آبکو می توانید هم اکنون از طریق راه های ارتباطی مشخص شده در قسمت تماس با ما؛ با کارشنایان و متخصصان ما تماس گرفته و پس از کسب اطلاعات لازم در خصوص ثبت سفارشات خرید محصولات مورد نظر خود به خصوص خرید انواع دستگاه آبساز  و یا آبساز دارویی اقدام نمایید. لازم به ذکر است مشاوره های ارائه شده در شرکا آبکو تماما رایگان بوده و شما می توانید برای کسب اطلاعات مورد نیاز خود، استعلام قیمت و همچنین برای راحتی خیالتان از انتخاب برند مورد نظر و یا روش های مورد نظر تصفیه با مشاوران ما در شرکت فنی و مهندسی آبکو تماس بگیرید.

آبساز چیست

به گزارش کارشناسان و متخصصان شرکت فنی و مهندسی آبکو آبساز یا به اصطلاح دستگاه آب خالص ساز یکی از دستگاه های رایج و پرکاربرد در آزمایشگاه می باشد. آب خالص ساز دستگاهی است که برای تصفیه آب در درجات و جهت مصارف مختلف استفاده می شود. با توجه به اینکه آب از رایج ترین مواد مورد استفاده در آزمایشگاه می باشد و آب شهری دارای مقادیر زیادی املاح، یون ها، میکروارگانیسم ها، ذرات کلوئیدی، باکتری و … می باشد، تهیه آب باکیفیت از مسائل مطرح در آزمایشگاه ها می باشد. از این رو تصفیه آب و وجود دستگاه آب خالص ساز یا همان دستگاه آبساز که در در آزمایشگاه ها آبساز دارویی می گویند امری اجتناب ناپذیر است.

کاربرد آبساز

ختمای میدانید که دستگاه آبساز یکی از محبوب ترین دستگاه های قابل ارئه در زمینه دستگاه های تصفیه آب می باشد. البته کاربرد و کارکرد این دستگاه با سایر دستگاه های تصفیه آب بسیار متفاون است. از همین رو در این بخش می خواهیم در خصوص کاربرد های این دستگاه های بسیار محبوب و مورد استقبال اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهیم. با شکرت فنی و مهندسی آبکو در ادامه این مطلب و بررسی کاربرد های این دستگاه همراه باشید. دستگاه آبساز یا همان دستگاه آب خالص ساز تقریبا در تمامی آزمایشگاه های شیمی، زیست شناسی، میکروبیولوژی، داروسازی، غذائی و … استفاده می شود. از آب خالص در آزمایشگاه به عنوان حلال، رقیق کننده، پایه محیط کشت، کاربرد های عمومی، کروماتوگرافی و … استفاده می شود.

انواع آبساز

به طور کلی می توان گفت  آبساز در انواع گوناگونی و در آزمایشگاه های مختلف با تکنیک های متنوعی قابل تصفیه می باشد. به گزارش کارشناسان شرکت فنی و مهندسی آبکو در حال حاضر تصفیه آب با دستگاه های آزمایشگاهی با تکنیک های مختلفی انجام می گیرد. که در این بخش هر یک از این موارد را به طور مختصر برای شما اعلام میداریم تا به این ترتیب با انواع دستگاه آبساز اشنا شوید و تکنیک های تصفیه اب آنها را به خوبی شناسایی نمایید. 
  • تکنیک تقطیر آب: تقطیر آب از روش های سنتی تولید آب در آزمایشگاه می باشد که با استفاده از دستگاه آب مقطر یا distiller انجام می گیرد. در این روش آب مقطر، با تبخیر آب و چگالش مجدد آن تولید می شود به گونه ای که ناخالصی ها در ظرف باقی می مانند. در صورت نیاز به خلوص بیشتر هم از آب دوبار تقطیر استفاده می شود. دستگاه آب مقطر دارای مصرف انرژی بالایی می باشد به همین دلیل خیلی توصیه نمی شود. این یکی از تکنیک های آبساز می باشد.
  • تکنیک های فیلتر کردن اب: از روش های مدرن و پربازده در تصفیه آب، فیلتراسیون آن می باشد که این روز ها بسیار مورد توجه می باشد. روش فیلتراسیون برای خالص سازی آب در مقایسه با دستگاه آب مقطر مصرف انرژی بسیار پایین تری دارد. این روش به طور کلی شامل تصفیه با استفاده از انواع مختلف فیلتر ها مانند فیلتر کربن فعال Activated Carbon Filter، غشای اسمز معکوس RO membrane، بستر رزینی Mixed Bed Resin و … می باشد. اساس کارکرد روش دستگاه آبساز یا خالص سازی آب با فیلتر بدین صورت است که هر چه کیفیت آب خروجی مدنظر بهتر باشد تعداد فیلتر های موجود در مسیر جریان آب بیشتر شده و از اولترا فیلتراسیون استفاده می شود. گاهی برای بهتر شدن نتیجه تصفیه آب از ترکیب روش های فیلتراسیون و تقطیر استفاده می کنند.
  • تکنیک بهره مندی از اشعه ماورا بنفش: از اشعه UV جهت ضدعفونی کردن آب استفاده می شود. این اشعه قادر است رنج وسیعی از باکتری ها و ویروس ها را نابود کند. معمولاً از این روش در تصفیه آب های خیلی آلوده و در ادامه روش های معمول تصفیه استفاده می شود. از دیگر روش های تصفیه آبساز می باشد.
  • تکنیک تلفیقی:  تلفیقی از همه تکنیک های فوق است که برای استحصال آب خالص و با بهترین کیفیت ارائه می شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.